Twoja wersja przeglądarki nie jest oficjalnie obsługiwana i może wystąpić pogorszenie jakości usług. Należy zaktualizować przeglądarkę.

Warunki sprzedaży online

1               Wprowadzenie do niniejszych Warunków internetowych

1.1  Definicje

Aby ułatwić czytanie tego dokumentu, zdefiniowaliśmy niektóre słowa. Jeśli słowo zaczyna się od wielkiej litery, oznacza to, że zostało zdefiniowane. Poniżej przedstawiono listę zdefiniowanych słów:

Umowawszelkie umowy pomiędzy Użytkownikiem a Nami dotyczące sprzedaży i zakupu Towarów, które użytkownik zamówił za pośrednictwem Witryny internetowej, zawierające niniejsze Warunki internetowe;
Towarytowary, które można zakupić na Stronie internetowej;
Warunki onlineniniejsze Warunki sprzedaży online;
My / Nasz / NasWATCO GmbH jest spółką zarejestrowaną w Niemczech (HRB 10661), z siedzibą pod adresem Watco GmbH  Kränkelsweg 14  41748 Viersen  Niemcy.  Nasz numer VAT to: DE 225 280 631.  
Strona internetowawww.watco.pl
Ty / Twójjako nasz klient, jako osoba fizyczna lub w imieniu pracodawcy. Termin ten oznacza (i) osobę fizyczną, która zawiera umowę niezwiązaną bezpośrednio z jej działalnością biznesową lub zawodową, a także (ii) osobę fizyczną (osobę fizyczną) posiadającą i prowadzącą własną działalność gospodarczą, która zawiera umowę niezwiązaną z jej działalnością biznesową.

1.2  Jak działają niniejsze Warunki online?

Regulamin internetowy określa zasady dotyczące sprzedaży Towarów dostępnych do zakupu na naszej Stronie internetowej.

Aby złożyć zamówienie na Towary za pośrednictwem Witryny internetowej i zaakceptować Warunki online przed złożeniem zamówienia, użytkownik musi mieć ukończone 18 lat.

Być może będziemy musieli wprowadzić zmiany w niniejszych Warunkach internetowych w przyszłości, na przykład w celu odzwierciedlenia zmian w odpowiednich przepisach prawa i wymogach regulacyjnych lub zmian w Witrynie internetowej lub Towarach.

Powiadomimy Państwa jak najszybciej (w każdym przypadku nie później niż w ciągu 7 dni przed wejściem w życie zmiany) o wszelkich zmianach w naszych Warunkach internetowych pocztą elektroniczną i bezpośrednio na pierwszej stronie naszej Strony internetowej. W celu uniknięcia wątpliwości potwierdzamy, że zmienione postanowienia będą miały zastosowanie do zamówień złożonych po dacie wejścia w życie zmian w Warunkach internetowych i nie będą miały zastosowania do zamówień złożonych przed wejściem zmian w życie.

Jeśli Użytkownik nie zgadza się z nową wersją Warunków online, może zrezygnować ze składania dalszych zamówień.

W przypadku zakupów dokonywanych przez użytkownika jako konsument lub jako firma, która nie jest objęta poniższym ustępem, do zakupu Towarów za pośrednictwem naszej Strony internetowej mają zastosowanie wyłącznie niniejsze Warunki internetowe.

Jeśli kupujesz jako firma i przy pierwszym zakupie dokonanym za pośrednictwem Strony internetowej, wcześniej zakontraktowałeś/zakontraktowałaś nas na zakup produktów w trybie offline zgodnie z naszymi Ogólnymi warunkami sprzedaży, wówczas:

a)      Do Umowy Użytkownika mają zastosowanie wyłącznie następujące klauzule niniejszych Warunków internetowych: (1) Wprowadzenie do niniejszych Warunków internetowych; (2) Opis i cena Towaru; (3) Składanie zamówienia; (4) Jak zapłacić; (5) Dostawa; (6) Własność Towaru; oraz (11) Kontakt z nami; oraz

b)      Umowa w inny sposób będzie zawierać wersję Ogólnych warunków sprzedaży, która jest aktualna w momencie składania zamówienia, z wyjątkiem tego, że poniższe klauzule niniejszych Ogólnych warunków sprzedaży zostaną zastąpione niniejszymi Warunkami sprzedaży online: Płatność; Ryzyko i tytuł; Przesyłki/Koszty transportu oraz Cała Umowa.

Jeśli kupujesz w imieniu swojej firmy lub organizacji, gwarantujesz, że masz prawo działać w imieniu takiej firmy lub organizacji. 

1.3  Co zawiera niniejszy Regulamin internetowy?

Niniejsze Warunki online określają, kim jesteśmy, w jaki sposób dostarczamy Towary użytkownikowi, w jaki sposób użytkownik i my możemy zmienić lub anulować Umowę, co zrobić w przypadku wystąpienia problemu oraz inne ważne informacje.

Przed zamówieniem jakichkolwiek Towarów z Witryny internetowej należy uważnie przeczytać niniejsze Warunki online i upewnić się, że je Państwo rozumieją.

Należy wydrukować kopię niniejszych Warunków korzystania z Internetu do wglądu w przyszłości.

Należy pamiętać, że nasze Warunki użytkowania i Polityka dotycząca plików cookie mają również zastosowanie do dostępu i korzystania przez użytkownika z Witryny internetowej, a nasza Polityka prywatności ma zastosowanie do wykorzystywania przez nas danych osobowych użytkownika. Zalecamy uważne zapoznanie się z nimi.

2               Opis i cena towarów

Dostarczamy obrazy każdego Towaru dostępnego na naszej Stronie internetowej oraz arkusz opisowy z jego podstawowymi cechami.

Obrazy Towarów w Witrynie internetowej służą wyłącznie celom ilustracyjnym i nie stanowią części niniejszych Warunków korzystania z Internetu.

Chociaż dokładamy wszelkich starań, aby obrazy Towarów w Witrynie internetowej były możliwie jak najbardziej dokładne, nie możemy zagwarantować idealnego podobieństwa między obrazami w Witrynie internetowej a dostarczonymi Towarami.

Zapoznaj się z kartą opisową każdego towaru, aby poznać jego dokładne cechy i upewnić się, że spełnia on Twoje potrzeby.

Cena zamówionych przez Państwa Towarów będzie taka, jak pokazano na Stronie internetowej przed dodaniem ich do koszyka.

Cena Towarów i opłaty za dostawę obejmują podatek VAT, przy czym VAT jest podatkiem obowiązującym w danym kraju, w którym użytkownik mieszka w dniu złożenia zamówienia.

Cena Towarów nie obejmuje kosztów dostawy Towarów. Opłaty za dostawę obowiązujące w przypadku Twojego zamówienia zostaną wyświetlone na stronie płatności.

Staramy się zapewnić, że wszystkie opisy i ceny są dokładne i aktualne, ale mogą wystąpić błędy. Z zastrzeżeniem przepisów obowiązującego prawa, jeśli odkryjemy błąd w cenie (jeśli ten błąd jest oczywisty i istotny) lub opisie zamówionych Towarów, powiadomimy o tym Klienta tak szybko, jak to możliwe. Następnie zaoferujemy Państwu możliwość ponownego potwierdzenia zamówienia lub anulowania go w zamian za pełny zwrot pieniędzy.

3               Składanie zamówienia

3.1  Co należy zrobić przed złożeniem zamówienia?

Możesz wybrać ilość i wpisać towar(y), które chcesz kupić na naszej Stronie internetowej, a następnie dodać je do koszyka, klikając przycisk „Dodaj do koszyka”.

W dowolnym momencie możesz sprawdzić dodane do koszyka Towary, klikając sekcję „Koszulka”, kontynuować wybór Towarów, klikając przycisk „Kontynuuj zakupy” lub kontynuować zamówienie, klikając przycisk „Potwierdź mój koszyk”.

Będziesz mieć możliwość sprawdzenia i skorygowania wszelkich błędów wprowadzonych w zamówieniu do momentu złożenia zamówienia na stronie płatności. Prosimy o poświęcenie czasu na dokładne przeczytanie i sprawdzenie zamówienia na każdym etapie procesu.

Po kliknięciu przycisku „Kup teraz” (lub podobnego) możesz wybrać metodę dostawy z opcji dostępnych na Stronie internetowej.

Upewnij się, że podczas składania zamówienia podajesz poprawne, dokładne i aktualne informacje. W przypadku modyfikacji takich informacji prosimy o jak najszybsze poinformowanie nas o tym. Jest to niezbędne, aby umożliwić nam kontakt z Użytkownikiem, w tym w przypadku jakichkolwiek pytań lub aby informować go o wszelkich zmianach.

Będziesz mieć dostęp do podsumowania zamówienia, które nadal możesz modyfikować.

Następnie zostaniesz poproszony o potwierdzenie zamówienia, klikając przycisk „Kup teraz” (lub podobne sformułowanie), wybierz metodę płatności spośród proponowanych i wprowadź wymagane dane płatności.

Zapraszamy do uważnego zapoznania się z Warunkami online i ich zaakceptowania, zaznaczając pole „Akceptuję warunki ogólne” i klikając przycisk potwierdzenia.

Aby sfinalizować zamówienie, kliknij przycisk „Kup teraz”.

3.2  Kiedy Twoje zamówienie zostanie przyjęte?

Złożenie zamówienia oznacza ofertę od Użytkownika dotyczącą zakupu Towarów od nas. Niezwłocznie wyślemy Ci wiadomość e-mail z potwierdzeniem otrzymania Twojego zamówienia. Nie oznacza to jednak, że zaakceptowaliśmy Twoje zamówienie. Niniejsza wiadomość e-mail stanowi potwierdzenie zamówienia, ale nie stanowi prawnie wiążącej akceptacji.

Wiadomość e-mail z potwierdzeniem będzie zawierać pewne kluczowe informacje, które mamy obowiązek przesłać Użytkownikowi przed zawarciem prawnie wiążącej Umowy. Kluczowe informacje są ważne, ponieważ będą stanowić część Umowy. Nie możemy zmienić tych kluczowych informacji po zawarciu prawnie wiążącej Umowy, chyba że Użytkownik wyrazi na to zgodę.

Twoje zamówienie zostanie przyjęte, gdy wyślemy Ci wiadomość e-mail z prośbą o jego akceptację. Wiadomość e-mail z potwierdzeniem będzie zawierać niniejsze Warunki online. 

Prawomocna Umowa zostaje zawarta w momencie otrzymania przez użytkownika wiadomości e-mail potwierdzającej przyjęcie zamówienia. Następnie będziemy musieli wysłać Towary do Użytkownika.

Przypominamy, że Użytkownik ma prawo do odstąpienia od Umowy, a my określiliśmy, w jaki sposób może to zrobić poniżej (patrz nagłówek „Prawa Użytkownika do odstąpienia od Umowy”). 

3.3  Czy możemy odrzucić zamówienie?

Czasami może być konieczne odrzucenie zamówienia. W takim przypadku powiadomimy Cię jak najszybciej [ale w każdym przypadku przed wysłaniem Ci wiadomości e-mail, aby potwierdzić, że Twoje zamówienie zostało zaakceptowane].

4               Jak zapłacić

4.1  Jakie metody płatności akceptujemy?

Za Towary zamówione za pośrednictwem Strony internetowej można zapłacić wyłącznie kartą debetową lub kredytową. Szczegółowe informacje dotyczące akceptowanych przez nas kart kredytowych i debetowych znajdują się w Witrynie internetowej. Możemy też udostępnić inne metody płatności. Blik, Przelewy24, Proforma.

Wszystkie płatności kartą debetową lub kredytową muszą być autoryzowane przez odpowiedniego wystawcę karty. Konieczne może być również zastosowanie dodatkowych zabezpieczeń za pośrednictwem Verified by Visa, Mastercard®SecureCodeTM lub American Express SafeKey.

Aby dokonać płatności, muszą Państwo podać nam dane bankowe, takie jak tożsamość posiadacza karty, numer karty oraz w zależności od rodzaju karty, datę ważności oraz numer kryptogramu.

Wszystkie dane bankowe, które nam Państwo podają, podlegają bezpiecznemu przetwarzaniu poprzez zastosowanie zaszyfrowanego bezpiecznego mechanizmu płatności: dane zostaną automatycznie zaszyfrowane i bezpośrednio przesłane w trybie bezpiecznym do dostawcy usług bankowych, co oznacza, że nie będziemy mieli dostępu do Państwa danych bankowych.

4.2  Kiedy przyjmujemy płatność?

Za zamówienie, w tym opłaty za dostawę, pobierzemy płatność z karty debetowej lub kredytowej w momencie składania zamówienia. Nie oznacza to jednak, że Twoje zamówienie zostało zaakceptowane. Twoje zamówienie zostanie zaakceptowane po otrzymaniu wiadomości e-mail z potwierdzeniem. Jeśli z jakiegokolwiek powodu odrzucimy Twoje zamówienie lub nie będziemy w stanie dostarczyć zamówionych przez Ciebie Towarów, zwrócimy Ci pełną kwotę.

4.3  Co się stanie, jeśli nie zapłacili Państwo, a my dostarczyliśmy już Towary?

Jeżeli płatność nie została otrzymana przez Nas, a Użytkownik otrzymał już Towary, Użytkownik:

a)      musi zapłacić za Towary w ciągu 30 dni; lub

b)      muszą zwrócić je do nas jak najszybciej, nie później niż w ciągu 14 dni od otrzymania naszej prośby. 

Jeżeli zdecydują się Państwo zwrócić Towary, muszą Państwo zachować je w swoim posiadaniu, dbać o nie w uzasadnionym zakresie (w tym o to, aby przestrzegali Państwo wszelkich instrukcji lub instrukcji dostarczonych wraz z Towarami) i nie korzystać z nich przed zwróceniem ich do nas. Jeżeli Użytkownik nie zwróci Towarów, możemy odebrać je od Użytkownika na jego koszt.  Postaramy się skontaktować z Państwem, aby poinformować Państwa, czy zamierzamy to zrobić.

5               Dostawa

5.1  W jaki sposób dostarczamy Towary?

My (lub nasz kurier zewnętrzny) dostarczymy Towary do Państwa na adres podany podczas finalizacji zamówienia.

Zawsze staramy się wykonać pojedynczą dostawę, jeśli to możliwe, aby zminimalizować niedogodności. Może to jednak nie zawsze być możliwe i być może będziemy musieli dostarczyć Towary w ratach.

Wszystkie dostawy muszą zostać odebrane i podpisane przez osobę w wieku co najmniej 18 lat.

Jeśli nikt nie będzie mógł odebrać przesyłki, nasz kurier podejmie próbę ponownej dostawy lub przekaże instrukcje dotyczące odbioru zgodnie z jego warunkami. Wszelkie dodatkowe opłaty za ponowną dostawę będą podlegać warunkom poszczególnych kurierów.

5.2  Kiedy dostarczamy Towary?

Informacje o dostawie i opcje dla wybranych Towarów są dostępne w Witrynie internetowej i przed złożeniem Zamówienia na Towary wybierzą Państwo swoje opcje dostawy.

Jeśli Twoje zamówienie zawiera mieszankę towarów z różnymi czasami realizacji dostawy, najdłuższy czas realizacji zawsze będzie miał zastosowanie do całego zamówienia.

Otrzymana wiadomość e-mail z potwierdzeniem będzie zawierać informacje o śledzeniu dostawy zamówienia oraz łącza umożliwiające współpracę z kurierem w celu dostawy.

Daty dostawy są podawane w dobrej wierze, ale są tylko szacunkowe. Czasami możemy być zmuszeni do zmiany lub anulowania dat lub godzin doręczenia z krótkim wyprzedzeniem. Zawsze staramy się dotrzymać szacowanego czasu dostawy.

Jeżeli Klient i my nie ustalimy inaczej, jeżeli nie będziemy mogli dostarczyć Towarów w ciągu 30 dni, będziemy:

a)      daj znać;

b)      anulowanie zamówienia; oraz

c)      otrzymasz zwrot pieniędzy w ciągu 14 dni od anulowania zamówienia.

5.3  Co się stanie, jeśli Towary będą niedostępne?

Wszystkie Umowy są uzależnione od dostępności zapasów. Postaramy się poinformować Klienta natychmiast po tym, jak wiemy, że nie możemy dostarczyć jednego lub więcej zamówionych Towarów. Zwrócimy Klientowi pieniądze za takie Towary, uznając swoją kartę płatniczą, chyba że zaakceptują Państwo Towary alternatywne.

W przypadku, gdy oferujemy towary alternatywne, jest to tylko sugestia. Użytkownik jest odpowiedzialny za ustalenie, czy jakiekolwiek oferowane mu Towary alternatywne są odpowiednie do celów, do których zamierza je wykorzystać.

5.4  Co się stanie, jeśli wystąpią opóźnienia poza naszą kontrolą?

Jeśli coś, co jest poza naszą kontrolą i ma wpływ na datę dostawy, skontaktujemy się z Tobą jak najszybciej, aby poinformować Cię o tym i zrobić, co w naszej mocy, aby zmniejszyć opóźnienie. Dopóki to zrobimy, nie zrekompensujemy Państwu opóźnienia.

Jeśli jednak opóźnienie może być znaczne (ponad 30 dni), użytkownik może skontaktować się z nami w celu anulowania Umowy i otrzymania zwrotu pieniędzy w ciągu 14 dni od anulowania zamówienia.

5.5  Co się stanie, jeśli nie będzie Cię przy odbiorze?

Jeśli Klient nie wyczekuje na naszą usługę dostawy lub nie będzie w stanie dostarczyć Towarów, zastosowanie będą miały warunki i postanowienia dotyczące indywidualnego kuriera odpowiedzialnego za usługę dostawy.

6               Własność towarów

6.1  W jakim momencie jesteś odpowiedzialny za Towary?

Klient ponosi odpowiedzialność za Towary po realizacji dostawy. Innymi słowy, ryzyko związane z Towarami przechodzi na Państwa w momencie przyjęcia przez Państwa dostawy Towarów.

6.2  Kiedy jesteś właścicielem Towarów?

Wszystkie Towary zamówione przez Państwa pozostaną naszą własnością do momentu dostarczenia Towarów na podany przez Państwa adres. Jeśli nie otrzymaliśmy pełnej płatności za Towary przed ich dostawą, Towary pozostaną naszą własnością do momentu otrzymania pełnej płatności. 

7               Gwarancja i naprawy

7.1  Co obiecujemy w odniesieniu do Towarów?

Zgodnie z prawem jesteśmy zobowiązani do dostarczania Towarów, które są opisane przez nas, nadają się do określonego celu i mają zadowalającą jakość oraz są zgodne z wymogami prawnymi.  Udzieliliśmy Użytkownikowi określonych gwarancji dotyczących Towarów poniżej.  Podsumowanie najważniejszych praw Użytkownika znajduje się w tabeli na końcu niniejszej klauzuli.

Gwarantujemy, że Towary:

a)      odpowiada opisowi Towarów reklamowanych w Witrynie internetowej;

b)      są zadowalającej jakości, spełniają wymogi prawne, są wolne od wad materiałowych i wykonawczych oraz są zgodne z ich przeznaczeniem;

c)      są wolne od wad projektowych i innych wad wewnętrznych;

d)      przestrzegać wszystkich obowiązujących przepisów w odpowiedniej jurysdykcji, w której mieszkasz;

e)      nie naruszać praw własności intelektualnej osób trzecich; oraz

f)       są odpowiednio oznakowane, zapakowane, oznaczone i opisane zgodnie z zamówieniem i będą odpowiednio zapakowane i zabezpieczone w taki sposób, aby nie zostały uszkodzone i były w dobrym stanie.

7.2  Co możesz zrobić, jeśli spełnimy naszą obietnicę?

Jeśli złamaliśmy jedną z naszych powyższych obietnic, prosimy o kontakt, jeśli chcą Państwo:

a)      Naprawa Towarów;

b)      Wymiana Towarów;

c)      obniżkę ceny; lub

d)      aby odrzucić Towary i otrzymać zwrot pieniędzy.

Klient może również poprosić nas o naprawę lub wymianę Towarów, które nie są zgodne z Umową lub które wykazują wady. Jeśli naprawa i wymiana nie są możliwe, Klient może zwrócić Towary i otrzymać zwrot ceny lub zatrzymać je i część ceny.

Jeśli zauważysz brak zgodności lub ukrytą wadę, możesz wyegzekwować prawną gwarancję zgodności lub prawną gwarancję ukrytych wad, kontaktując się najpierw z nami.

Do wszystkich wniosków należy dołączyć zdjęcia i opis uzasadniający zastosowanie gwarancji zgodności lub ukrytych wad.

Prawna gwarancja zgodności pozwala zwrócić się do nas o naprawę lub wymianę Towarów wykazujących wady w ciągu 24 miesięcy od dostawy. Jeśli naprawa i wymiana nie są możliwe, Klient może zwrócić Towary i poprosić o zwrot ceny lub zatrzymać je i zwrócić część ceny.

Możesz wyegzekwować gwarancję prawną ukrytych wad w ciągu 2 lat od wykrycia wady ukrytej. Możesz (a) zachować Towar(y) i poprosić o obniżenie ceny lub (b) zwrócić Towar(y) i poprosić o zwrot zapłaconej ceny oraz kosztów poniesionych przez sprzedaż.

Patrz również sekcja zatytułowana „Prawa użytkownika do anulowania” poniżej, dotycząca prawa użytkownika do anulowania.

Wszystkie prawa ustawowe pozostają niniejszym niezmienione.

8               Twoje prawa do anulowania rezerwacji

8.1  Czy możesz zmienić zdanie?

Użytkownik może bezpłatnie anulować zamówienie na Towary w dowolnym momencie przed wysyłką Towarów.

Użytkownik może również anulować zamówienie na Towary w ciągu 14 dni od daty dostawy Towarów bez podawania przyczyny. Jeśli Towary zostały dostarczone w ratach, okres 14 dni rozpoczyna się od dostawy ostatniej raty.

Nie mogą Państwo jednak zmienić zdania na temat Towarów, które zostały spersonalizowane lub w inny sposób wykonane zgodnie ze swoimi specyfikacjami.

8.2  Co musisz zrobić, jeśli chcesz anulować?

Aby skorzystać z prawa do odstąpienia od umowy, muszą Państwo:

a)      poinformować nas (korzystając z danych kontaktowych na Stronie internetowej – patrz poniżej pod nagłówkiem „Jak się z nami skontaktować”) o Państwa decyzji o anulowaniu zamówienia w drodze wyraźnego oświadczenia (np. listu wysłanego pocztą lub pocztą elektroniczną).

 

b)      jeżeli Klient otrzymał Towary związane z zamówieniem, które chce anulować, powinien zwrócić je do nas na adres podany w specyfikacji dostawy dostarczonej wraz z Towarami bez zbędnej zwłoki, a w każdym przypadku w ciągu 14 dni od dnia, w którym Klient poinformował nas o anulowaniu. Termin zostanie dotrzymany w przypadku zgłoszenia Towaru przed upływem 14-dniowego okresu.

Użytkownik będzie musiał ponieść bezpośrednie koszty zwrotu Towarów.

Aby dotrzymać terminu anulowania, wystarczy przesłać powiadomienie o anulowaniu przed upływem okresu anulowania.  W przypadku wysłania nam powiadomienia o anulowaniu Towarów pocztą lub z powrotem do nas, zalecamy zachowanie dowodu nadania.

8.3  Co zwrócimy w przypadku anulowania rezerwacji?

Jeśli zdecydują się Państwo anulować zamówienie przed jego wysłaniem, zwrócimy Państwu koszty wszystkich płatności, które otrzymaliśmy od Państwa w związku z zamówieniem.

Jeśli zdecydują się Państwo anulować zamówienie po dostawie (i w okresie anulowania), zwrócimy Państwu koszty wszystkich płatności, które otrzymaliśmy od Państwa w związku z zamówieniem (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wyboru rodzaju dostawy innego niż najtańszy oferowany przez nas rodzaj standardowej dostawy).

Jeżeli Towar został odebrany przed anulowaniem zamówienia, Użytkownik musi odpowiednio dbać o Towary i może robić tylko to, co jest niezbędne do ustalenia charakteru, właściwości i funkcjonowania Towarów. Jeśli użytkownik obsługuje Towary w sposób, który nie byłby dopuszczalny w sklepie, możemy zmniejszyć zwrot pieniędzy, aby zrekompensować nam obniżoną wartość. Pokryjesz bezpośredni koszt zwrotu towarów.

8.4  Kiedy i w jaki sposób otrzymasz zwrot pieniędzy?

Zwrot kosztów nastąpi bez zbędnej zwłoki, nie później niż:

a)      14 dni od daty poinformowania nas o Państwa decyzji o wycofaniu się z badania. Zwrot kosztów może zostać odroczony do momentu otrzymania przez nas od Państwa dostarczonych Towarów lub do momentu przedstawienia przez Państwa dowodu wysyłki/dostawy Towarów;

b)      jeśli nie dostarczono Państwu Towarów, 14 dni po dniu, w którym poinformowano nas o Państwa decyzji o anulowaniu zamówienia.

Zwrotu dokonamy za pomocą tych samych środków płatności, które wykorzystali Państwo w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie uzgodnili Państwo inaczej. W żadnym wypadku nie poniesie Pan/Pani żadnych opłat w wyniku zwrotu kosztów.  Możemy wstrzymać zwrot kosztów do momentu otrzymania Towarów lub dostarczenia przez Państwa dowodu ich odesłania, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej.

9               Nasza odpowiedzialność wobec użytkownika

9.1  Żadne z postanowień niniejszych Warunków internetowych nie wyłącza ani nie ogranicza naszej odpowiedzialności (jeśli dotyczy) w przypadku:

a)      śmierć lub uszczerbek na zdrowiu spowodowany naszym zaniedbaniem, działaniem lub zaniechaniem;

b)      oszustwo;

c)      świadome wprowadzenie w błąd; lub

d)      wszelkie sprawy, których wyłączenie lub próba wyłączenia naszej odpowiedzialności byłyby niezgodne z prawem.

O ile nie zabraniają tego obowiązujące przepisy prawa, ponosimy odpowiedzialność wyłącznie za straty poniesione przez Użytkownika bezpośrednio w wyniku naruszenia przez nas niniejszych Warunków korzystania z Internetu i które są w uzasadniony sposób przewidywalne.  Nie ponosimy odpowiedzialności za żadne inne straty.

Nie ponosimy wobec Użytkownika odpowiedzialności za jakiekolwiek straty biznesowe, które Użytkownik może ponieść (w tym między innymi utracone zyski, utracone przychody, przerwy w działalności lub utracone dane).

Nie ponosimy odpowiedzialności wobec Użytkownika, jeśli Użytkownik nie przestrzega naszych Warunków internetowych.

Nie ponosimy odpowiedzialności za jakiekolwiek naruszenie któregokolwiek z naszych zobowiązań spowodowane zdarzeniem pozostającym poza naszą uzasadnioną kontrolą (zgodnie z definicją zawartą w art. 1218 francuskiego kodeksu cywilnego i orzecznictwa lub art. 5.226 (nowego) belgijskiego kodeksu cywilnego i orzecznictwa). W takim przypadku niezwłocznie poinformujemy Użytkownika. Jeśli wydarzenie trwa dłużej niż 30 trzydziestu dni, możesz anulować zamówienie, a my zwrócimy Ci pieniądze tak szybko, jak to możliwe. 

Użytkownik może mieć inne prawa przyznane na mocy prawa, a niniejsze Warunki online nie mają na nie wpływu.

10           Inne ważne terminy

10.1          Co się stanie, jeśli opóźnimy realizację Umowy?

Nawet jeśli opóźnimy wykonanie Umowy, nadal możemy ją egzekwować później. Możemy nie pościgować Cię od razu za nierobienie czegoś (np. zapłacenie) lub zrobienie czegoś, czego nie wolno Ci robić, ale nie oznacza to, że nie możemy tego zrobić później.

10.2          Czy możliwe jest przeniesienie kontraktu na kogoś innego?

Użytkownikowi nie wolno przenosić żadnych praw ani obowiązków wynikających z Umowy na żadną inną osobę.

Możemy przenieść wszelkie nasze prawa i obowiązki wynikające z Umowy na dowolną osobę lub poprosić dowolną osobę o ich wypełnienie, pod warunkiem, że w Polsce i Belgii możemy to zrobić tylko za zgodą użytkownika i pod warunkiem, że nie wpłynie to na realizację Umowy. Wszelkie przeniesienie nie wpływa na realizację Umowy i gwarancji Klienta wynikających z Umowy.

10.3          Czy ktoś inny ma prawa wynikające z Umowy?

Tylko Użytkownik i Nas mają jakiekolwiek prawa i obowiązki wynikające z Umowy.  Żadna inna osoba nie będzie miała żadnych praw wynikających z Umowy.

10.4          Co się stanie, jeśli sąd unieważni część Umowy?

Z zastrzeżeniem obowiązujących przepisów prawa, jeżeli sąd uzna jakąkolwiek część Umowy lub niniejszych Warunków internetowych za nieważną lub niewykonalną, wówczas w zakresie, w jakim jest ona nieważna lub niewykonalna, dana część będzie traktowana tak, jakby została usunięta z umowy lub niniejszych Warunków internetowych. W takim przypadku pozostałe części Umowy będą nadal obowiązywać.

10.5          Czy możesz korzystać z naszej własności intelektualnej?

Nie wolno wykorzystywać naszych (lub członków naszej grupy) znaków towarowych ani własności intelektualnej bez uzyskania naszej uprzedniej pisemnej zgody.

10.6          W jaki sposób niniejsze Warunki korzystania z Internetu wpływają na Państwa prawa?

Jeśli Użytkownik jest konsumentem, żadne z postanowień niniejszych Warunków korzystania z Internetu nie wpłynie na jego prawa ustawowe.

Jeśli użytkownik jest mieszkańcem Belgii i kwalifikuje się jako konsument zgodnie z art. I ust. 1,2° belgijskiego Kodeksu Prawa Ekonomicznego, jego prawa ustawowe pozostaną bez zmian i będą nieograniczone przez wszystko, co zostało określone w niniejszych Warunkach internetowych.

10.7          Język warunków online

Niniejsze Warunki internetowe są dostępne wyłącznie w odpowiednim języku kraju zamieszkania użytkownika.  Żadne inne języki nie będą miały zastosowania do niniejszych Warunków internetowych.

10.8          Co się stanie w przypadku sporu?

Jeśli są Państwo niezadowoleni z czegokolwiek, prosimy o kontakt z nami, abyśmy mogli rozwiązać tę sprawę. 

Jeżeli jednak nie będziemy mogli rozwiązać sporu za pomocą naszej wewnętrznej procedury rozpatrywania skarg, mogą Państwo wnieść sprawę do sądu. Niniejsze Warunki online i wszystkie umowy zawarte na mocy niniejszych Warunków online podlegają prawu kraju, w którym mieszka użytkownik.

Użytkownik ma prawo do wszczęcia postępowania prawnego dotyczącego niniejszych Warunków internetowych przed sądem właściwym dla miejsca zamieszkania użytkownika lub sądem właściwym dla Naszego miejsca prowadzenia działalności. Jeśli będziemy dążyć do egzekwowania któregokolwiek z naszych praw wobec użytkownika jako konsumenta, możemy to zrobić wyłącznie w sądach w jurysdykcji, w której użytkownik jest rezydentem.

Wszelkie spory dotyczące interpretacji, wykonania lub naruszenia warunków online i/lub stosunków umownych między Użytkownikiem a Nami będą podlegać wyłącznej jurysdykcji odpowiedniego sądu, niezależnie od roszczeń wielu pozwanych i/lub osób trzecich, w tym w przypadku środków awaryjnych lub ochronnych w postępowaniu podsumowującym lub na podstawie wniosku. Sądem właściwym w przypadku sporu będzie sąd właściwy dla miejsca zamieszkania pozwanego.

W przypadku, gdy użytkownik podlega definicji konsumenta określonej w art. I ust. 1,2° belgijskiego Kodeksu Prawa Ekonomicznego, zastosowanie będzie miał art. 624 belgijskiego Kodeksu Sądowego. Nie ma to wpływu na zastosowanie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1215/2012 z dnia 12 grudnia 2012 r. w sprawie jurysdykcji oraz uznawania i wykonywania wyroków w sprawach cywilnych i handlowych.

Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa nie jesteśmy przygotowani i zobowiązani do udziału w postępowaniu dotyczącym rozstrzygania sporów. Użytkownik ma dostęp do platformy rozstrzygania sporów konsumenckich utworzonej przez Komisję Europejską pod następującym adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr/. Możesz skontaktować się z nami pod adresem: (info@watco.pl) To łącze służy wyłącznie celom informacyjnym Nie jesteśmy zobowiązani do udziału w internetowym rozstrzyganiu sporów.

11           Jak się z nami skontaktować

Wszystkie nasze dane kontaktowe są dostępne na Stronie internetowej.

Ostatnia aktualizacja: 16 czerwca 2023 r.

Zapisz się